2020. gada 21. jūnijā, 08:18
Kā vēsta Valsts vides dienests (VVD), 1. jūnijā darbu sācis Operatīvais koordinācijas centrs (OKC). Tas izveidots tāpēc, lai vienoti un efektīvi pārvaldītu pieteikumus par iespējamajiem vides pārkāpumiem.
OKC vada Elmārs Jasinskis, vietniece Mirdza Martukāne atbild par sistēmu attīstību, strādā četri operatīvie dežuranti. Ikdienā ziņojumus par iespējamajiem vides pārkāpumiem VVD saņem pa dažādiem kanāliem: pa diennakts tālruni 26338800, e-pastā, sociālajos tīklos Facebook un Twitter. Tagad ieviesta jauna pārvaldības sistēma, kas reģistrē visus šādus pieteikumus.
OKC dežuranti zvanus pieņems katru dienu no 7.00 līdz 23.00, tai skaitā brīvdienās un svētku dienās. Pārējā laikā zvanītājs tiek savienots ar automātisko atbildētāju un tiek informēts, kā rīkoties. Līdz šim zvanus pieņēma uzņēmums ārpakalpojumā, bet līdz ar centra izveidi to dara vides dienests. Tā tiek ietaupīti resursi un celta pakalpojuma kvalitāte, jo dežuranti ir kompetenti ziņojumus izvērtēt, nodrošinot operatīvu rīcību.
Tāpat šis centrs izskata pieteikumus mobilajā lietotnē Vides SOS. Ja ziņojums ir VVD pārziņā, centrs to reģistrē pārvaldības sistēmā un nodod atbilstošajai reģionālajai vides pārvaldei, kuras inspektoriem tas jāpārbauda. Kad situācija noskaidrota, centra darbinieki ziņotāju informē par konstatēto un to, kas darīts, lai pārkāpumu novērstu, proti, nodrošina atgriezenisko saiti. Tas cilvēkus motivē arī turpmāk ziņot par pārkāpumiem vidē. Ja ziņojums ir citas iestādes pārziņā, tad OKC, izmantojot Vides SOS, to nodod attiecīgajai iestādei.
VVD arvien plašāk izmanto, piemēram, tiešsaistes videonovērošanu, lai uzraudzītu gaisa piesārņojumu, īpaši ar ogļu putekļiem, kā arī atkritumu plūsmu. OKC nepārtraukti vērtē dažādu vides kontroles iekārtu informāciju un to, kā uzņēmumi savā darbībā prasības ievēro.
Valsts vides dienesta operatīvā koordinācijas centra tālr. 26338800 (24/7).
Lūdzu autorizējies, lai komentētu.