Zinošākie Kurzemē – Skrundas skolēni
2020. gada 26. maijā, 04:19
Raksta autors: Inta Jansone
Foto: Kristīnes Hartmanes arhīva foto
"Latvenergo" rīkotajā 8. un 9. klases erudīcijas konkursā „„Fizmix” eksperiments” Kurzemē uzvarējusi Skrundas vidusskolas komanda Dūdeles.
Uzdevumus risināja un eksperimentus rīkoja 9. klases audzēkņi Kristaps Zīders, Keita Āboliņa, Alise Anna Rožkalne, Džesika Logina, Megija Jurdža (skolotāja Kristīne Hartmane). Par uzvaru viņi saņems viedpulksteņus Fitbit Versa 2. Skrundas vidusskola pēdējos sešos gados jau piekto reizi Kurzemē bijusi vislabākā.
Atlases kārtas parasti notiek neklātienē, bet šogad ierobežojumu dēļ arī lielais fināls 20. maijā notika šādā formā, un 61 komanda uzdevumus atvēra vienlaikus. „Pēdējos gados fināls bija vērienīgs pasākums – viss tika filmēts LNT studijā,” stāsta skolotāja K.Hartmane. Katrai komandai bijuši pieci uzdevumi ar praktiskiem eksperimentiem, kuru izpildei dota stunda. Katram dalībniekam viens uzdevums. Galvenokārt vērtēta atbildes precizitāte. „Līdz finālam bija ejams garš ceļš. Konkursam varēja pieteikties 27. janvārī un vērt vaļā uzdevumus, pēdējās atbildes varēja iesniegt līdz 28. aprīlim.”
Vienu gadu sagatavoties palīdz skolotāja Inese Pickaine, otru – K.Hartmane. Pedagoģe atzīst, ka svarīgi ir bērniem pašiem rast atbildes: „Bija jautājums, kā cilvēks redz sevi spogulī. Es atbildi varētu pateikt 30 sekundēs, bet svarīgi, lai to rastu skolēni. Vairākas dienas uzdevums stāvēja neatrisināts. Audzēkņi sliecās uz nepareizo variantu. Liku mājās skatīties spogulī: lielākā un mazākā, tuvāk un tālāk.” Konkursā vajadzējis meklēt informāciju, rēķināt, rīkot eksperimentus. Dalībniekiem tas šķitis aizraujoši. Uz labu laimi atbildes neesot sūtījuši – daudz runājuši, strīdējušies. Atrisinājumus vairākkārt pārbaudījuši, līdz nonākuši līdz pareizajam.
Konkurss notika 25. reizi, pulcējot 1230 skolēnu no visas Latvijas. Tā mērķis ir izglītot par drošu un efektīvu elektroenerģijas lietošanu, veicināt interesi par eksaktajām zinātnēm.
Lūdzu autorizējies, lai komentētu.