Aizvērt

Apgūst jaunos standartus

2019. gada 30. oktobrī, 02:00
Raksta autors: Inta Jansone
Apgūst jaunos standartus
Svarīga ir sadarbība – sporta skolotāji Didzis Skuška un Kristaps Bērziņš strādā kopā.
Foto: Laila Liepiņa
Gatavojoties jaunajam projektam "Skola 2030", Kuldīgā sporta skolotājiem un treneriem notika seminārs un praktiskas nodarbības.
Kopā ar mūsējiem mācījās pedagogi no Tukuma, Jūrmalas, Engures un citām vietām. Valsts izglītības satura centra (VISC) projekta Kompetenču pieeja mācību saturā (Skola 2030) mērķis ir no pirmsskolas gadiem līdz vidusskolai ieviest tādu izglītības saturu un pieeju mācībām, kurās skolēni gūtu dzīvei vajadzīgas zināšanas, prasmes un attieksmi.


JĀĻAUJ DOMĀT, KĻŪDĪTIES, ATKĀRTOT

Semināra pirmo daļu vadīja Valmieras Valsts ģimnāzijas sporta skolotāji Maija un Māris Priedīši. Maija vairāk nekā divus gadus projektā Skola 2030 darbojusies programmas un metodisko materiālu izstrādē.

Viņu uzdevums Kuldīgā bija dalīties pieredzē, kādas jaunajā izglītības saturā un vērtēšanā ir būtiskākās atšķirības salīdzinājumā ar iepriekšējo. „Bērns tiek vērtēts kompleksā sniegumā. Viņam jādod iespēja domāt, darboties, atkārtot, kļūdīties, atrast citādu pieeju,” stāsta M.Priedīte. „Tagad veidojam kombinētos uzdevumus, nevis kā iepriekš – skolotājs izvirzīja kritērijus, bērns izpildīja. Tagad bērns, ņemot vērā kritērijus un nosacījumus, pats veido uzdevumu un savu komplekso sniegumu. Galā nav vis viens atrisinājums, bet gan astoņi deviņi – dažādi un interesanti.”

Praktiskajā daļā pedagogi mācījās dažādas prasmes un sadarbību. „Ar elementu palīdzību daudzveidosim prasmju apguvi. Viss vienkāršais ir unikāls,” teic M.Priedīte.


„MAINĀS BĒRNI, JĀMAINĀS ARĪ SKOLOTĀJIEM”

Tā uzskata veselības un fizisko aktivitāšu jomas koordinatore Kuldīgas novadā Nadija Strazdiņa. Viņa skaidro: „Lai skolotāji būtu gatavi pēc jaunām prasībām strādāt ar citām metodēm, laikus rīkojām kursus. Būs jāpiedāvā dažādība. Piemēram, nebūs tā, ka skolotājs saka: „Ņemiet bumbu, driblējiet apkārt konusiem, trāpiet mērķī un atgriezieties sākumpunktā!” Bērnam pašam jāizdomā, kā to darīt, lai sasniegtu rezultātu. Viņš var no punkta A nokļūt punktā B, un pareizie varianti būs vairāki. Mums jāiemāca bērniem pieņemt lēmumus, strādāt radoši.

Vēl pedagogi, izmantojot aplikāciju mobilajā telefonā, sistēmā var izveidot uzdevumus. Bērni tos pilda. Skolotājiem viegli kontrolēt, vai tie izpildīti. Tāpat varēs redzēs, cik atbilžu būs pareizas, parādīsies arī analītiskā puse.”
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Pievieno jaunu komentāru:

Lūdzu autorizējies, lai komentētu.
Aicinājums
Ja jums ir interesanta informācija par kādu notikumu (vai jau notikušu, vai gaidāmu), dodiet ziņu mūsu portāla redakcijai: redakcija@kurzemnieks.lv.
Aptauja
Vai esat gatavs atbilstoši šī brīža apstākļiem taupīt:
pilnībā gatavs un jau dzīvoju taupīgāk, ierobežojot ikdienas tēriņus,
vēl nezinu, kur un kā ietaupīt,
nepieņemu situāciju un to, ka tagad ikdienā no kaut kā jāatsakās,
taupīt negrasos,
neesmu domājis par šo jautājumu.