Vai patērētāji zina savas tiesības, iepērkoties internetā
2018. gada 10. maijā, 13:07
Interneta veikala "220.lv" veiktajā aptaujā vairāk kā puse jeb 68% patērētāju ir informēti par savām tiesībām, iepērkoties internetā, kas paredz, ka atgriezt preci pārdevējam, neminot iemeslu, iespējams 14 dienu laikā pēc pirkuma veikšanas. Vienlaikus 67% aptaujāto atzīst, ka informācijas iegūšana par patērētāju tiesībām sagādā pūles un tā nav pietiekami pārskatāma.
Aptaujas rezultāti parāda arī pozitīvu tendenci – samazinās to gadījumu skaits, kad pircējam ir bijis jāizmanto savas Patērētāju tiesību aizsardzības likumā paredzētās tiesības. Gandrīz 78% atzinuši, ka nav saskārušies ar situāciju, kad internetā iegādāta prece būtu jāatgriež vai jāsamaina. Ja tomēr tā ir noticis, tad kā galvenie iemesli tiek minēti: prece izrādījusies ar defektu (38%), nav atbildis preces izmērs (35%) vai preces apraksts nav izrādījies atbilstošs īstenībai (29%).
Ja internetā iegādāto preci nolemts atgriezt, tad patērētāji visbiežāk paši dodas pie pārdevēja uz biroju vai veikalu, kā arī izmanto Latvijas Pasta pakalpojumus. Aptaujas dati liecina, ka pirkumi internetā respondentu vidū tiek izdarīti vidēji reizi mēnesī.
Lūdzu autorizējies, lai komentētu.