Bezbailīgie braucēji
2018. gada 16. martā, 00:00
Raksta autors: Aivars Bergmanis, sacensību rīkotājs
Foto: Eduards Skabis
11. marta rīts atausa pavasarīgi dzestrs, Kabilē solīdams jauku dienu. Tas priecēja arī autosacensību "Pierādi sevi trasē" rīkotājus.
Trasē rosība sākās ap 7.00, lai izliktu pēdējās norādes un ierobežotu teritoriju. Ap 10.00 ieradās dalībnieki, skatītāji un galvenais tiesnesis Rihards Lasmanis. Tad – iepazīšanās ar trasi, pa kuru Mitsubishi L200 līgani aizvilkās ar lielu piekabi un dalībniekiem. Dalības maksa bija viens eiro.
GAN IESĀCĒJI, GAN VECMEISTARS
12.00 pirmās trasē devās Ance Bergmane ar priekšpiedziņas mašīnu Mazda 323 (šī Mazda trasē devās vēl 12 reizes, jo tika iznomāta braucējiem, kuri pietaupīja savu mašīnu vai kuriem tādas nav). Tā nepievīla arī Māri Leimani, kurš pamatsacensībās parādīja vislabāko laiku priekšpiedziņas klasē vīriešiem – 4:31.10. Viņam konkurenci izrādīja Andris Rancāns ar auto Honda Civic – 4:40.08. It kā smagnējais Passat, priekšējo bamperu nometot trases viducī, sasniedza trešo rezultātu. Šo mašīnu stūrēja Matīss Polis.
Jāpiemin sacensību jaunākie dalībnieki: Artis Madars Rancāns, Reinis Ķieģelis, Markuss Kairišs un Rainers Žilinskis. Visiem ir 15 gadu, un labākais no viņiem – Reinis. Tūlīt aiz viņa startēja vecākais dalībnieks Jānis Graudiņš (69 gadi). Ne viens vien GAZ-51 noraļļots kolhoza laikos, tāpēc neaprakstāms bija viņa prieks, kad tika iedota Mazda. Saule un intensīvā kustība trasi pamazām padarīja ātrāku. To pierādīja neoficiālie braucieni, kad A.Rancāns ar Hondu savu rezultātu uzlaboja par 22 sekundēm. A.Bergmane, tā pa īstam izvizinot sacensību galveno tiesnesi Rihardu, rezultātu uzlaboja par minūti un astoņām sekundēm. Vēl viens neoficiālais brauciens bija tad, kad trasē devās rallija vecmeistars Gunārs Gutlands – tiesa gan, kā blakussēdētājs, bet skatītāji vienalga startā pavadīja un finišā sagaidīja ar ovācijām.
AR SNIEGU ARĪ BUSIŅĀ
Trasē devās vīri ar aizmugures piedziņas mašīnām. Gandrīz kā putnu dziesma ar kārtīgām šķidrā sniega šļakatām skanēja mašīnai Mercedes Benz 2000, ko vadīja Māris Leimanis. Viņam 1. vieta un labs laiks – 4:58.47. Pa to laiku divi vīri Ford Transit busiņā intensīvi meta sniegu, lai noslogotu pakaļējo tiltu. Tas palīdzēja Ērikam Bekmanim un Dāvim Šulcam attiecīgi sadalīt otro un trešo vietu. Pēc ilgas pierunāšanas atradās dāmas, kas radīja konkurenci Ancei. Marika Hartmane par sekundi apsteidza Egitu Saulgriezi, kurai bedrainie ceļi un reizēm bezceļi ir ikdiena.
Tad uz starta stājās 4x4 pilnpiedziņas auto un džipi. Šeit agresīva braukšana, un nebija bail nobraukt no dīķa dambja ne uz vienu pusi, kur ledus, ne uz otru, kur koki un krūmi. Šajā klasē labākais Atvars Polis, otrajā vietā atstājot Didzi Blindu (abi brauca ar Nissan Terrano), bet Ainārs Guštilo ar daudz jaunāko Ford Ranger – trešais.
ŅIVA ATGŪST BALSI
Sacensību organizators, atcerēdamies kolhoza labākos laikus, kad tehnikas remonts bieži tika atalgots litros, uz trasi atvilka Ņivu 2121 ar lielu uzrakstu 0,7 litri – tas tiks tai ļaužu kopai, kas atdzīvinās 1,6 litru dzinēju. Raitis Ķieģelis ar kompāniju ņēmās, ņēmās, līdz džipu iebraucienos Ņiva uzņēma savu dziesmu un devās trasē. Sākumā tā klepoja un bija lēnīga, bet beigu daļā ieskrējās tā, ka neiekļāvās pēdējā līkumā. Priecē 17 gadus vecā Raivo Zalkovska braukšana, kas abās klasēs izbrauca no piecām minūtēm. Nosacītajā virtuvē rosījās Zane, Ance, Aiga un, protams, bērnu bariņš, kas gādāja malku, vārīja zupu un tēju. Malkas gatavošana ar sentēvu instrumentu divroci viņiem sagādāja prieku.
Organizatori izsaka pateicību servisam Andra auto un SIA Pindstrup Latvia Vānes iecirknim par atsaucību dāvanu sponsorēšanā. Paldies visiem, kuri palīdzēja sagatavot trasi, un Kabiles pagasta pārvaldei par sapratni!
Lūdzu autorizējies, lai komentētu.